mandag 27. desember 2010

Tiden frem til nå med Cha-koona

Chakoona var ganske tøff de første ukene hjemme hos oss, vi fikk se tennene hennes ofte;) og all den fine lyden hun klarte å lage;) "knurring". Det var mest jeg som fikk oppleve dette da det var jeg som holdt mest på med henne om dagene ( mannen på jobb) Men jeg bet tennene mine sammen og bestemte meg for at dette skulle jeg da klare å få en slutt på etter at jeg fikk kjenne tennene hennes en gang! Så etter litt tenking og litt mer tenking på hvordan løse dette problemet, så ble vi fort enig når jeg begynte å jobbe på en bestemt måte med henne og hun ble veldig fort avhengig av meg og ble veldig flink til å utføre enkle komandoer:) ( der sliter gubben litt mere hehe)
Etter de første ukene med litt knuffing mellom meg og Chakoona så er vi nå beste venner og hun er blitt utrolig lydig og veldig kosen og snill:) hun elsker å være ute å gå tur, leke og "lekejobbe"
Cha-koona er veldig gla i ungene og samspillet mellom dem går veldig bra:) Katten er hun også blitt kompis med nå:)

Vi har vært på hundetrening, utstillingstrening, bytrening ol. pluss at mannen bruker å ta henne med seg på jobb på hovedflystasjonen, der er hun allerede blitt en "maskot" og blir nok godt bortskjemt når hun er der;)
Ellers så bruker hun å være på besøk hos naboene, der får hun stå i hundegården ilamme sin søster og en annen valp og herje vilt. I begynnelsen syntes hun at det var litt kjedelig å stå ute alene hjemme, men nå koser hun seg ute og legger seg uten problem til å sove ute.

Sofadyret

Chakoona og Frøya

Avslapping pågår

Chakoona og Frøya ute på tur


jeg, chakoona, chakatose og schæfervalper

Skumle hunden;)

Chakoona og Chakatose


To trette søsken

Frøya og chakoona

Middagsspising i skogen


Mariell, Cato og Brage

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar